18 listopada, 2022

Potrawka z soczewicy

Masz insulinooporność i szukasz pomysłów na potrawy z niskim ładunkiem glikemicznym? Lubisz soczewicę? Mam coś dla Ciebie!
Przepis na rozgrzewającą potrawkę z czerwonej soczewicy z niskim ładunkiem glikemicznym 🍳
Posiłek w 20 minut, sycący i rozgrzewający. Idealny na obiad w zimne dni 😁
Może być zdjęciem przedstawiającym ‎jedzenie i ‎tekst „‎Dietetyk Niemcy Zuzanna Strzemkowsk Rozgrzewająca potrawka z soczewicy niski ładunek glikeminczy ح と w 20 min gotowe ponad 20 g białka i 380 kcal na porcję‎”‎‎
Przepis na 4 porcje, 1 dostarcza:
👉Kcal 381 kcal
👉Białko 20.4
👉Tłuszcze 14.3
👉Węglowodany 47.5
👉Błonnik 9.5
👉ŁG 10 (niski)
𝐏𝐨𝐭𝐫𝐳𝐞𝐛𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲:
✔️Oliwa 2 łyżki (20 g)
✔️Cebula 1 szt (120 g)
✔️Czosnek 2 ząbki (10 g)
✔️Natka pietruszki 1 pęczek (40 g)
✔️Bulion warzywny 3 szklanki (720 g)
✔️Soczewica 13 łyżek (195 g)
✔️Pomidory z puszki 1 opakowanie (240 g)
✔️Koncentrat pomidorowy 2 łyżki (60 g)
✔️Ser feta 1 opakowanie (150 g)
✔️Limonka 1 sztuka (100 g)
✔️Kolendra świeża 1 pęczek (40 g)
✔️Sól, pieprz, kumin, papryka ostra, papryka słodka
𝐏𝐫𝐳𝐲𝐠𝐨𝐭𝐨𝐰𝐚𝐧𝐢𝐞:
👍Na oliwie podsmażamy drobno posiekany czosnek i cebulę.
👍Dodajemy posiekaną natkę pietruszki.
👍Zalewamy gorącym bulionem warzywnym i dodajemy soczewicę. Gotujemy bez przykrycia przez 8 minut.
👍Dodajemy pomidory z puszki, koncentrat i gotujemy kolejne 8 minut.
👍Sprawdzamy czy soczewica jest już gotowa, jeśli nie – gotujemy kolejne kilka minut.
👍Danie podajemy z fetą, z sokiem z limonki i świeżą kolendrą lub natką.
Ps. Jeśli wybierzesz soczewicę o innym kolorze – musisz dostosować czas gotowania. Soczewica czerwona gotuje się najszybciej, zwykle starcza ok. 15 minut. Zieloną gotujemy przez 25 minut, a brązową 40-45 min.🙃
SMACZNEGO! 😋
Więcej przepisów z niskim ładunkiem glikemicznym znajdziesz w moim jadłospisie sklepowym z niskim ŁG na stronie:
https://dietetykniemcy.pl/…/jadlospis-sklepowy-aldi…/
❓Dla kogo ten produkt będzie odpowiedni❓
💛Jadłospis powstał z myślą o osobach zdrowych i odchudzających się, które mają problem z sytością (są ciągle głodne) i z nadmiernym zmęczeniem (szczególnie po posiłku).

Zobacz moje produkty

Zostaw Komentarz

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco !

Uzyskaj dostęp do aktualnych i wartościowych porad i przepisów dietetycznych