10 listopada, 2021

Dyniowe tofu w sosie orzechowo-sojowym

Porcja dostarcza tylko 431 kcal 🙂

Szukasz prostego i smacznego przepisu na bezmięsny obiad? Here you are 🤪⬇

𝐍𝐚 𝟑 𝐩𝐨𝐫𝐜𝐣𝐞 𝐩𝐨𝐭𝐫𝐳𝐞𝐛𝐮𝐣𝐞𝐬𝐳:

✅ 2 łyżki oliwy (20 g)

✅ 4 ząbki czosnku (20g )

✅ 1 cebulę (105 g)

✅ 2 łyżki sosu sojowego (20 g)

✅ 0.5 opakowania tofu wędzonego (100 g)

✅ 1 małą dynię np. piżmową (600 g po obraniu i usunięciu pestek)

✅ 240 g bulionu (lub 1 kostka 5 g + szklanka wody)

✅ 2 łyżki masła orzechowego (50 g)

✅ 1 łyżeczka suszonej bazylii (0.5 g)

✅ 5 szczypt soli

✅ pół łyżeczki pieprzu czarnego

✅ 1.5 szklanki makaronu pełnoziarnistego (105 g – masa suchego produktu)

✅ świeża bazylia do dekoracji

𝐏𝐫𝐳𝐞𝐩𝐢𝐬

1⃣ Na rozgrzanej oliwie podsmażamy drobno posiekaną cebulę i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku.

2⃣ Dodajemy pokrojone w kostkę tofu (u mnie wędzone) i sos sojowy. Podsmażamy ok. 5 minut.

3⃣ Obieramy i kroimy w kostkę dynię (ja użyłam piżmowej). Dodajemy do potrawy i podsmażamy przez 3 minuty.

4⃣W kubku rozpuszczamy kostkę rosołową z dobrym składem oraz pastę orzechową. Mieszamy do połączenia składników.

5⃣ Wlewamy bulion z masłem orzechowym na patelnię, doprawiamy do smaku i całość dusimy pod przykryciem przez 15 minut.

6⃣ Podajemy z ugotowanym makaronem. Ozdabiamy listkami bazylii.

𝐏𝐨𝐝𝐬𝐮𝐦𝐨𝐰𝐚𝐧𝐢𝐞 𝐝𝐥𝐚 𝟏 𝐩𝐨𝐫𝐜𝐣𝐢:

Kcal: 434

W: 52.1 g

B: 17.7 g

T: 19.8 g

Bł: 7.3 g

ŁG: 23.3 (wysoki)

🔽Całość🔽

Energia: 1292 kcal

Węglowodany: 153.1 g

Białka: 53.3 g

Tłuszcze: 59.3 g

Błonnik: 20.5 g

ŁG: 69.0

WW: 13.3

WBT: 7.5

❗Więcej przepisów wegańskich znajdziecie w moim szablonowym jadłospisie dla wegan, którego możecie kupić pod odnośnikiem jadłospisy wegańskie❗

Zobacz moje produkty

Zostaw Komentarz

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco !

Uzyskaj dostęp do aktualnych i wartościowych porad i przepisów dietetycznych